Ile kosztuje napisanie tekstu SEO? Jest to pytanie, które zadają sobie copywriterzy piszący teksty, a szczególnie początkujący. Jest to także ważna kwestia dla przedsiębiorcy, który chciałby zainwestować w pozycjonowanie swojej strony internetowej. Tak naprawdę temat ten jest dość złożony i nie ma jednej prostej odpowiedzi na to pytanie. 

Warto jest ten temat rozłożyć na czynniki pierwsze i omówić, od czego zależy cena tekstu i jakie mamy możliwości, jeżeli chodzi o obniżenie, bądź podniesienie jego ceny. Oczywiście zarabiający na tekstach będą chcieli, aby ich teksty były jak najdroższe, bo tam jest ich zarobek. Z drugiej strony osoby, które będą je zamawiać, chciałyby zapłacić za nie jak najmniej. Cena za napisanie tekstu SEO może być bardzo różna i jest zależna od wielu aspektów. Ile w takim razie kosztuje napisanie odpowiedniego artykułu przez copywritera?

Od czego zależy cena tekstu SEO?

Pominiemy sobie na razie kwestie tego, jak powinny być wyceniane, a  jak są wyceniane teksty SEO przez duże firmy pozycjonerskie, przez indywidualnych klientów oraz przez samych copywriterów. Przede wszystkim musimy tutaj powiedzieć sobie jedną ważną kwestię, że tekst pozycjonerski tekstowi pozycjonerskiemu nie jest równy, nawet jeżeli weźmiemy dwa teksty, które zostały napisane pod kątem tych samych wytycznych. Mogą one przedstawiać różną wartość, nawet jeżeli są one napisane w danej kategorii tekstów. Musimy sobie też tutaj powiedzieć, że wyróżniamy kilka kategorii tekstów, które standardowo różnią się od siebie ceną. Czyli wyróżniamy najprostsze teksty preclowe, teksty zapleczowe, teksty specjalistyczne, teksty blogowe czy po prostu artykuły. Więc już tutaj mamy rozgraniczenie, na przynajmniej kilka kategorii, natomiast pośród samych tych kategorii, będą teksty lepsze oraz gorsze. Oczywiście wiele zależy od tego, jak dobrze znamy się na pisaniu tekstów pozycjonujących i wtedy, możemy tak naprawdę uczciwie taki tekst wycenić, ponieważ dwa teksty napisane w tej samej kategorii, na ten sam temat i z użyciem tych samych słów kluczowych, jak wspomniano mogą być warte inną cenę. Wpływ ma na to między innymi język, jakim jest napisany tekst, ilość użytych słów kluczowych oraz to, w jaki sposób zostały one użyte oraz w jaki sposób zostały one rozmieszczone.

Wpływ słów kluczowych na wartość tekstu SEO

pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron.

Powiedzieliśmy sobie przed chwilą, że rozmieszczenie oraz rodzaj i sposób użycia słów kluczowych w tekście, może mieć znaczenie, jeżeli chodzi o jego cenę. Jest to w sumie jedna z większych reguł, jakie rządzą kwestią wyceny takich tekstów, Jeżeli bowiem będziemy mieć dwa zbliżone teksty z podanymi słowami kluczowymi, lub wręcz takimi samymi ale w jednym tekście, zostały na przykład użyte słowa kluczowe w odpowiedniej ilości, ale dość gęsto i na przykład jednej w tej samej formie, to tekst będzie zdecydowanie mniej warty niż tekst, w którym użyto takiej samej ilości słów kluczowych, ale używano również odmiany tego słowa kluczowego, wprowadzono w słowach kluczowych synonimy, a same słowa kluczowe w całym tekście są rozmieszczone nie dość, że dość równomiernie, to jeszcze są one wplecione w różne elementy tekstu, czyli na przykład są umieszczone w akapitach, w nagłówkach oraz w samym tytule. Taki tekst jeżeli jeszcze jest napisany poprawnym językiem, naprawdę może być sporo warty, i jeżeli chcemy zarabiać na tekstach, to powinniśmy starać się pisać właśnie takie teksty. Natomiast jeśli chcemy kupować teksty, to nie warto jest oszczędzać na tym i kupować teksty byle jakie. Warto jest zapłacić po prostu lepsze pieniądze, za porządny tekst i dzięki temu, tak naprawdę nasza strona będzie lepiej i wyżej się wyświetlała, a dzięki temu najprawdopodobniej zrobimy więcej pieniędzy. Zresztą ostatecznie pozycjonowanie ma właśnie to na celu.

Polecamy szczególnie:

Jak wyceniać teksty SEO?

Przejdziemy teraz do ostatniego i w sumie najważniejszego tematu, czyli w jaki sposób wyceniać tekst.  Z wiadomych względów pominiemy tutaj przykład różnego rodzaju portali, na których stawki są najczęściej narzucone odgórnie, ponieważ niezależnie od tego, jaki tekst napiszemy, jeżeli będzie on zgodny z pewnymi wytycznymi, to pieniądze jakie za niego dostaniemy, będą takie same. Może tutaj mieć jakiś wpływ oczywiście kwestia tego, czy klienci mogą te teksty w jakiś sposób oceniać i czy stawka copywriter’a, jest od tego faktycznie uzależniona. Jeżeli chodzi o wycenę no to na pewno im większą wiedzę na temat tekstów SEO będziemy mieli, tym lepiej te teksty wycenimy. Tak naprawdę jest to tutaj kwestia bardzo ważna, ale zależy ona od indywidualnego doświadczenia. Zarówno copywriter jak i osoba kupująca, powinny znać się na pisaniu tekstów oraz ich ocenie, ponieważ w takiej sytuacji dojdą do szybkiego porozumienia. Stawki wtedy są zazwyczaj sprawiedliwe dla obydwu stron. Cena wtedy jest wystarczająco wysoka, aby copywriter swoje zarobił, a jednocześnie na tyle niska, że jest atrakcyjna dla kupującego.